Som en dagbok fylld med känslor.

onsdag 6 juni 2012

att dela med sig av sextonårsidioti


att dela med sig av idioti

jag har så svårt. att anpassa mig. jag vill få alla att må bra. få alla att tycka om mig. inte göra något fel. jag vill vara rolig och passa in. jag vill vara omtyckt. Jag vill vara en sån som alla vill vara med. som alla vill tycka om. jag vill vara en sån som aldrig gör några fel. jag vill att andra ska tycka att jag är snygg. att jag har en snygg kropp. att jag klär mig snyggt och att jag kan stylea mig bra. jag vill anpassa sig till alla. vill att alla ska tycka om. vill vara bra. vill duga. 

jag vill bort ifrån malmö. bort ifrån det malmö som skadar mig. som gör mig illa. jag vill träffa någon. jag vill träffa någon som tycker om. mig. för den jag är. jag vill inte behöva anpassa mig. jag vill vara trygg i mig själv. trygg med min omgivning. 

just nu hatar jag mig själv och den personen jag har blivit. det är något jag vill bli av med. något fruktansvärt jobbigt som jag vill komma ur. för varje gång någonting börjar kännas bra. varje gång det börjar ljusna, så blir jag nedslagen hårdare än förut. det gör så ont. att veta att man inte räcker till. att allt man försöker göra, bara förstörs. alltid

"och alla bara pratar "är det sant" och "jag har hört om dig". jag kommer aldrig tillbaka hit igen. Neonskyltar på gatorna sänder ljus till mig och skatorna. Alla dansar, och jag tänker; är du åxå själv? var är du kväll.."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar